maandag 27 februari 2012

Een klein meisje werd geboren...

Er werd een meisje geboren... En het gaf me terug zin om nog eens een geboortepakketje in elkaar te knutselen.
Dit keer niet met slofjes (die ben ik eventjes 'beu' gemaakt) en ook niet met een knuffeltje... Wel terug met een gepimpt body'tje...

En omdat vele mama's/oma's blijkbaar de hobo-sack echt handig vinden voor mee te nemen naar de créche, maakte ik deze terug als verpakking.

 En in dat zakje stak ik allerlei zelfgemaakte spulletjes... Een vlaggenlijn (eerste keer) met naam, een body'tje met naam en prent er op geflockt en een slabbetje (jep Hilde, ik maak er nog zo!)...


Het geboortekaartje was groen... en er hing een bloemetje aan... Vandaar dus het groene thema en de bloemetjes op het body'tje. En elke appel groeit uit een bloemetje... ;)

Nu maar hopen dat de mama's er heel erg blij mee zijn.

12 opmerkingen:

  1. Super leuk cadeautje! Die appeltjes blijven leuk, net als de Hobo sack.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep ik ben gek van die appeltjes... En ik heb er nog meer dan genoeg van om voor mijn eigen kindjes te gebruiken. :)
      't Is alleen het geslacht afwachten he... ;)

      Verwijderen
  2. heel leuk, en mooie kleurtjes!

    trouwens, je kreeg nog een award van mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Die appeltjes zijn inderdaad heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig cadeau! En de vlaggenlijn is precies goed gelukt;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha jeps... de vlaggenlijn is super en zo gaan er nog veel volgen!! :)

      Verwijderen
  5. knap hoor, je brengt me op ideetjes voor al die bijna-mama's hier in de omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, 'k vind dat fantastisch !!
    Zo'n leuk pakketje!
    Heb je 't slabbetje op een speciale manier gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee... twee lappen op elkaar (onderaan oude/nieuwe handdoek, bovenaan een leuk katoentje) vaststikken met zigzag langs de rand... foute randjes afknippen en dan biais er rond... in de hoekjes wel speciaal techniekje geleerd, maar denk dat je die ook op internet gaat kunnen vinden of in boeken... En dan los daar van nog lintje voor de nek... Bij de handdoek heb ik dit keer wel de 'versiering' in de handdoek gebruikt, ik vond dat wel iets hebben hihi... :)

      Verwijderen
    2. Ohnee, ik zie het, op de foto leek het dat het slabbetje een 'schouderstukje' had. Maar 't is het vlaggetje dat erop ligt :) OEPS !
      Die versiering is inderdaad wel leuk!
      Tof !

      Verwijderen
  7. Wat een mooi kadootje!
    Mooi die frisse groene kleurtjes en appeltjes.
    Dat wordt een blije baby!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie is altijd fijn, dank je wel! :)